Tot i que l’economia i gran part de la resta de la societat s’estan transformant
arreu del món, l’educació triga a canviar i és molt similar a la de principis
del segle xx. En contrast amb l’impacte enorme de les TIC en l’economia
i la societat, l’ús de les TIC no és una característica central i quotidiana en
gran part de les aules del món, fins i tot allà on els recursos tecnològics
estan àmpliament disponibles, com ara en els països de l’OCDE.
Una enquesta
entre directors d’escola i professors de vint-i-set països europeus
va mostrar que gairebé el 100% de les escoles tenen accés a ordinadors i el
96% tenen accés a internet. Quasi el 100% del professorat
arreu d’Europa ha utilitzat ordinadors i gairebé tots han utilitzat Internet.
No
obstant això, l’ús més comú dels ordinadors per part dels professors és per
preparar la lliçó.
En un estudi recient, la resposta típica d’un professor
de matemàtiques de 2n d’ESO sobre l’ús d’un ampli
ventall d’aplicacions educatives per a TIC era entre “mai” i “algunes vegades”.
El nostre sistema educatiu encara ha de traspassar
un llindar significatiu pel que fa a l’ús de les TIC i, sense un canvi,
és probable que les TIC tinguin un impacte mínim en alumnes i professors.
No hay comentarios:
Publicar un comentario