La incorporació de les TIC a l'aula no genera en si mateixa canvis en les pràctiques educatives, suposa un procés d'apropiació d'eines i coneixements i la construcció de concepcions a incorporar els recursos i materials digitals com continguts flexibles, adaptables i transversals.
Emmarcar les estratègies i propostes didàctiques per a la incorporació de les TIC en el treball de l'aula dins del concepte d'educació inclusiva suposa la definició d'objectius i la recerca de recursos que promoguin solucions significatives per a cada tipus de discapacitat e introdueixin una millora en la qualitat educativa.
L'us de les TIC amb alumnes amb discapacitat intel.lectual s'orientarà a afavorir el desenvolupament de les estructures de pensaments, amb els alumnes sords a enfortir l'educació bilingüe, amb els alumnes cecs i amb baixa visió a facilitar l'accés a la informació i la producció escrita, amb els alumnes amb discapacitat motriu a donar suports que permetin obtenir un major grau d'autonomia en els aprenentatges.
No hay comentarios:
Publicar un comentario